Ugrás a fő tartalomra

R. Kelényi Angelika: Szulejmán és a magyar udvarhölgy

Minden embernek feladata van az életben, de egyesek az életüket is adnák érte.

*** Izgalom és romantika Szulejmán udvarában ***
Milyen rejtélyes okból kerül egy bátor magyar lány a szultán háremébe? Mi lehet a kapcsolat a szultán, a királyné, a pap és a fiatal udvarhölgy között?
1541. augusztus 29-én Szulejmán elfoglalja Buda várát. Ezen a napon nemcsak a magyar történelem, hanem egy fiatal lány élete is hatalmas fordulatot vesz. A húszéves Illésházy Anna csupán külsőleg tűnik egyszerű udvarhölgynek. Csak nagyon kevesen ismerik az évszázados titkot, melyet őriz. Izabella királyné, és a furfangos diplomáciai zseni, Fráter György embert próbáló feladattal bízza meg. Olyan felelősséget helyeznek a vállára, melynek súlyát akárki nem bírná el. Ő azonban különleges. A sors nap mint nap új kalandok elé állítja, és nem csak az ellenségeivel, de saját magával is meg kell küzdenie.
A Szulejmán és a magyar udvarhölgy R. Kelényi Angelika valós történelmi eseményeken alapuló romantikus kalandregénye, melyben egy évszázados titok, hazugságok, gyilkosság és egy szenvedélyes szerelem alakítják az eseményeket a XVI. század sorsfordító időszakában.

Ez volt az első regényem amit R. Kelényi Angelikától olvastam. Kicsit féltem is elolvasni, hiszen úgy gondoltam, egy magyar író/ írónő nem tud olyan izgalmas történetet átadni az olvasók számára, mint egy New York Times Bestseller író. De a borítója annyira megfogott, hogy úgy éreztem, akármilyen is a könyv, nekem el kell olvasnom. Nem tagadom, hatalmasat tévedtem, mikor megfordult az előző gondolat a fejembe. Így olvasás után most már tudom, egy magyar szerző is képes olyan jót írni, mint egy amerikai bestseller író. Sőt bátran ki merem jelenteni, R. Kelényi Angelika sokkal felülmúlta őket. A Szulejmán és a magyar udvarhölgy regénye annyira izgalmakkal teli, hogy megfilmesítve, bármelyik kaland filmet überelné. 

A történet a 16. században játszódik, melynek főhőse Illésházy Anna. Annát már a történet elején egy erős, bátor és tettre kész lányként ismerhetjük meg. Aki nem mellesleg nem a megszokott nevelésben részesült. Ez az életút számára nem volt választás. Ugyanis családjának a királyi háznak tett esküjük miatt kötelezettsége volt a begina-ház felé. Nem más mint a királyi család védelme. Annát jobban kiképezték, mint egy katonát. De ez a későbbi feladataihoz elengedhetetlen lett volna. 

Anna tisztában volt vele, hogy az ő munkája az önfeláldozás. Arra képezték ki, hogy az élete árán is megvédje az uralkodót, és bármilyen nehéz helyzetből megpróbálja kimenteni.
Angelika nem hagy sokáig izgalmak nélkül minket, hamar be is indul a történet. Ugyanis a nagy hatalmú Szulejmán béketárgyalás jeleként magához rendeli Jánoskát, Izabella királyné egyetlen fiát. De még is csak egy kisgyermekről van szó. És itt jön a képbe Anna, mivel őt bízzák meg azzal a feladattal, hogy kísérje el a magyar küldöttséget. /Persze már előre sejthetjük, hogy nem fog minden úgy történni, ahogyan azt a királyné megtervezte - hisz akkor nem is lenne ez a történet/.

A egész regényen érződik, hogy időigényes és erőfeszítést igénylő kutatómunka áll mögötte. Mivel a történet minden egyes fejezete az adott kort tükrözik vissza. A mű összes helyszíne, a karakterek viselkedése, megszólalása mind utal a 16. századra. Nekem különösképpen tetszett, ahogy Angelika a párbeszédeket megfogalmazta, ugyanis segítségükkel jobban átélhettük ezt a rövid, de annál izgalmasabb időutazást.
- Azt mondja nagyságod, hogy itt már nincs segítség?
- Azt. Lemondhatunk Bálint uramról - bólogatott szomorúan György barát.
- No, akkor foglalkozzunk a magunk dolgával!...
 De persze egy jó regényből sose hiányozhat a romantika. Szerencsére most se maradunk ki belőle. Angelikának sikerült egy olyan elbűvölő férfi karaktert megalkotnia, aki szerintem minden női olvasót levesz majd a lábáról. De hogy ki is ő?

Demir basi a legszebb férfi a palota környékén. Legalábbis azt mesélik, akik már látták. Hogy olyan daliás, mint egy herceg...
- Hiányoztam? - Elmondhatatlanul - ... - Rád gondolok minden percben. Te vagy a napfény, és ha nem látlak, sötét éjszaka vesz körül.
De vajon kik között hangozhatott el az utóbbi bárbeszéd? Na ezt sajna, nem válaszolom meg. Legyen izgalom számotokra is, mikor olvassátok!

 Borító:

Mint korábban is említettem, ez volt a fő ok amiért megvettem a könyvet. Gyönyörű lett. Az Annát ábrázoló kép tökéletesen illik a karakteréhez. A szeme elszántságot tükröz, de mégis meg van benne a női báj és finomság. Tökéletes lett az összhang a arc és a meccset között. Harmonizálnak egymással. Maga a borító tapintása is különleges. Hiszen nem a szokványos puha fedeles borítást kapta. Olyan, mintha egy teljesen más anyagot érintenénk meg. Selymes. Anna szeme fényes réteget kapott. Ezt csak még jobban kiemeli. Engem teljesen le vett a lábamról az Álomgyár kiadó ezzel a borító tervvel.

Összegezve:

Engem Angelika teljesen meggyőzött a könyvével arról, hogy a magyar írók/ írónők is tudnak zseniálisat alkotni. Lehengerlő volt számomra. Hetekig a hatása alatt voltam. Hisz olyan izgalmas és kalandos volt, melyet még egy könyv olvasásánál se tapasztaltam. Bátran ki merem jelenteni, hogy a kedvenc regényem lett. Csak ajánlani tudom azoknak akik, szeretik a kalandos vagy épp történelmi regényeket. Aki Szulejmán miatt szeretné elolvasni, annak érdemes tudni, hogy ebben a regényben csak mellékszerep jutott neki. De még így is megtudhatunk a szultánról sok mindent.

⭐⭐⭐⭐⭐

Ha tetszett az értékelés, kedveld a Facebook oldalam, hogy hamarabb értesülj a legfrissebb könyvekről! Nikii Blog - Facebook

Kiadó: Álomgyár Kiadó
Megjelenés: 2016

A könyv beszerezhető itt.


A könyv folytatása:

Szulejmán és a kolostor rabja

Megjelenés: 2016








Személyes élmény:

2016

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Milyen sorrendben érdemes olvasni Anne L. Green könyveit?

Sokszor felmerül az a kérdés számos könyvmolyban, hogy milyen sorrendben is vegyék kezükbe Anne L. Green regényeit. Ez a zavarodottság teljesen érthető, hiszen az írónőnek rengeteg könyve sorakozik már a polcokon. Ráadásul egy-egy karakter feltűnik más kötetekben is. Ez alapvetően nem lenne próbléma, ám ha van valamilyen apró utalás a "vendég" szereplő életére, akkor néhány esetben  talán spoileres lehet egyik könyv a másikra nézve.  Ezért úgy döntöttem, hogy készítek nektek egy Anne L. Green térképet. Mely segítséget nyújthat azoknak az olvasóknak, akik nehezen tudják eldönteni, melyik ALG regényt is vegyék elsőként a kezükbe. A térképet kiegészítettem az Álomgyár kiadónál kapható ajándék novellákkal is.  Melyik Anne L. Greent regényt olvassuk elsőnek? Nincs olyan regény, amelyikre azt mondanám, hogy ezzel KELL kezdeni. Hiszen nincsen kötelező sorrend. A térképen is látható majd, hogy melyik az a történet, melyből kiindulnak a szálak. A térkép megalkotását a meg

Chevy Stevens: Végzetes örökség

Mit kaphatsz egy gyilkos apától?  A 33 éves Sara Gallagher végre boldog. Antik bútorokat árusító kereskedése szárnyal, őt pedig eljegyezte egy fantasztikus férfi. Egy kérdés azonban nem hagyja nyugodni: vajon kik az igazi szülei? Sara felkészült, hogy megtudja.  Kiderül, édesanyja még most sem kíváncsi rá. Később arra is rájön, hogy a biológiai apja gyilkos, aki 40 éven át nőkre vadászott. Sarának Nadine, a terapeutája segít feldolgozni a borzalmakat, és azt, hogy talán mást is örökölt apjától, nem csak a szeme színét. Sara hamarosan rádöbben, egyetlen rosszabb dolog van annál, hogy az apád egy gyilkos: az, ha az apád megtudja, te ki vagy.  Néhány kérdés jobb, ha megválaszolatlanul marad. A "Végzetes örökség" egy összetett és lenyűgöző történet egy nőről, aki a gyökereit szeretné megismerni. Kérdés, hogy megéri-e...  Chevy Stevens páratlanul izgalmas a pszichológiai thrillereiben soha nem tudhatod mi lesz a következő lépés. Nemzetközi sikerkönyvei végre itt

Rachael Lippincott: Két lépés távolság | Könyvajánló

A regény elolvasását a 2019-es Olvasó tábor óta terveztem, azonban csak most sikerült elérnem oda, hogy kezembe vegyem a könyvet. A részlet, melyet korábban olvastam a könyvből, nagyon hamar megfogott, és felkeltette a kíváncsiságomat. A könyv elolvasása után pedig, most már epekedve várom, hogy a filmadaptációt is láthassam. Vajon vissza tudja adni a könyv által nyújtott érzelmeket? Nagyon kíváncsi vagyok! Ennek a gyönyörű szép szerelemnek a története, ahol egy betegség szab korlátokat,  teljesen meghatja az olvasókat. A könyv telis-tele van érzelmekkel, így esélytelen könnyek nélkül végig olvasni a regényt. Mikor elkezdtem olvasni Stella és Will történetét, sejtettem, hogy nagy hatással lesz rám, ellenben én sokkal több érzelmi löketben reménykedtem. A történet elolvasása után nem hagyott bennem akkora mély nyomot, mint vártam, de kellemes kikapcsolódást nyújtott. Úgy vélem ez amiatt lehet, hogy több sírásra készültem fel. Próbáltam a lelkemet felkészíteni a legrosszabbra, hog