Ugrás a fő tartalomra

Robert Bryndza: Lány a jég alatt - Erika Foster nyomoz #1


Tágra nyílt szem. A száj mintha szólni akarna. Jégbe fagyott holttest... Nem ő az egyetlen.
Egy fiú munkába menet egy dél-londoni múzeum kerti tavában, a vastag jégpáncél alatt felfedez egy holttestet.
Az áldozat egy előkelő családból származó gyönyörű lány, aki látszólag tökéletes életet élt. Erika Foster nyomozó kezd vizsgálódni az ügyben, akinek egy korábbi esete személyes tragédiával végződött. Az asszony most bizonyítani akar, és meglepő nyomokra bukkan. Mind mélyebbre ás, annál szövevényesebbnek tűnik az eset. 

Mit keresett a lány egy rossz hírű külvárosi kocsmában?
Mi dolga volt alvilági alakokkal?
Mi köze három meggyilkolt prostituáltnak a vízbe fojtott lányhoz?

A szálak magasabb körökbe vezetnek, és minél közelebb jut Erika a megoldáshoz, a gyilkos egyre közelebb jut hozzá...


Értékelés


Egy rejtélyes eset...
Egy holtest, egy újabb bűneset a sok közül. Legalábbis ezt gondolhatnánk. Azonban ebben az esetben Erika Foster egy olyan ügybe botlik, aminek a megoldására nem olyan könnyű fényt deríteni. Bonyolódnak a szálak, és nem mindenki segítőkész. De vajon a főfelügyelőnek sikerül kibogozni a bűntényt?

Az író egy izgalmas nyomozásra invitál minket, melyben mi is nagy kíváncsisággal deríthetjük ki, ki is áll a rejtélyes eset hátterében. Imádom az olyan krimiket, amiben nem lövik le a "poént", és nem árulják el a gyilkos kilétét, ezzel fenntartva végig az olvasó érdeklődését. 

Ugyanis alig tudtam letenni a regényt. Nagyszerűen felépített, és jól végig gondolt a cselekmény. Egyáltalán nincsen túlbonyolítva, azonban olvastatja magát. Bár nem egy Jo Nesbo regény, (számomra ő a krimik királya), viszont mégis lebilincselő. A nyomozás izgalmas és fordulatos. Csak azt sajnáltam, hogy a gyanúsítottakat igazán csak a könyv végén ismerhettem meg. Nem árult el a szerző olyan információkat, melyből én is következtethettem volna a elkövető kilétére.  

Erika Foster főfelügyelő és Isaac 
Erika egy elismert nyomozó, aki hosszabb kényszer szabadságáról tér vissza. Kivételes tehetség, akinek elméleteit nem mindig értik meg. Egy erős, határozott jelenség, aki nem igazán riad vissza semmitől. Sok és kemény dolgokon kellett keresztül mennie. Mely eseményekre csak olykor tesz utalást a történet.
Bár Erika kapja a központi szerepet a regényben, nekem mégis a kedvenc karakterem Peterson nyomozó lett. Megragadott a humora. Imádtam az egyéniségét. 

Marsh főfelügyelő és Peterson nyomozó
Jól rávilágít arra a regény, hogy egy rendőrségi ügybe, hogyan tud beavatkozni egy olyan személy, akinek politikai befolyása van. Sajnos ez manapság is előfordulhat, így emiatt teljesen valóságos lesz a regény.

A regényben leginkább Erika mozgását követhetjük nyomon. Azonban sokkal érdekesebbé tette a történetet az, hogy a gyilkos is megszólalt olykor. Bár még mindig nem tudtuk ki az, vagy hogy hogyan néz ki. De pár gondolatát megtudhattuk. Érdekes egy gyilkos elmélkedését olvasni.

Egy gyönyörű borító, egy zseniális történet. Összességében nagyon tetszett a történet. Végig fenntartotta az érdeklődésemet. Bár nem éreztem úgy, hogy aktívan részt tudtam venni a nyomozásban, mégis kíváncsian követtem végig az akciót. Izgatottan várom az író következő regényét!


Köszönöm a kiadónak a recenziós példányt!

Kiadó: Libri - Insomnia
Megjelenés: 2017.
Oldalszám: 468

Ha kedvet kaptál Te is a regényhez, itt könnyen beszerezheted!


Kedvenc idézetek

"Erikát világéletében feszélyezte a rendőség és a média kapcsolata: az egyik napon messzire lökik őket, a tények elferdítésével és azokba való beavatkozással vádolva őket, másnap pedig a színházi előadás minden elmélet felvonultató sajtótájékoztatóra hívják."

"Kitéptem egy marék haját... Eltörtem az orrát... Csak akkor vágott meglepett képet, amikor a kezem már egy percnél is régebben szorította a torkát. Ekkor ébredt rá, hogy meg fog halni."

"Az elvegyülés titka, hogy meg se próbáld! Mindenki annyira el van telve önmagával."


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Milyen sorrendben érdemes olvasni Anne L. Green könyveit?

Sokszor felmerül az a kérdés számos könyvmolyban, hogy milyen sorrendben is vegyék kezükbe Anne L. Green regényeit. Ez a zavarodottság teljesen érthető, hiszen az írónőnek rengeteg könyve sorakozik már a polcokon. Ráadásul egy-egy karakter feltűnik más kötetekben is. Ez alapvetően nem lenne próbléma, ám ha van valamilyen apró utalás a "vendég" szereplő életére, akkor néhány esetben  talán spoileres lehet egyik könyv a másikra nézve.  Ezért úgy döntöttem, hogy készítek nektek egy Anne L. Green térképet. Mely segítséget nyújthat azoknak az olvasóknak, akik nehezen tudják eldönteni, melyik ALG regényt is vegyék elsőként a kezükbe. A térképet kiegészítettem az Álomgyár kiadónál kapható ajándék novellákkal is.  Melyik Anne L. Greent regényt olvassuk elsőnek? Nincs olyan regény, amelyikre azt mondanám, hogy ezzel KELL kezdeni. Hiszen nincsen kötelező sorrend. A térképen is látható majd, hogy melyik az a történet, melyből kiindulnak a szálak. A térkép megalkotását a meg

Chevy Stevens: Végzetes örökség

Mit kaphatsz egy gyilkos apától?  A 33 éves Sara Gallagher végre boldog. Antik bútorokat árusító kereskedése szárnyal, őt pedig eljegyezte egy fantasztikus férfi. Egy kérdés azonban nem hagyja nyugodni: vajon kik az igazi szülei? Sara felkészült, hogy megtudja.  Kiderül, édesanyja még most sem kíváncsi rá. Később arra is rájön, hogy a biológiai apja gyilkos, aki 40 éven át nőkre vadászott. Sarának Nadine, a terapeutája segít feldolgozni a borzalmakat, és azt, hogy talán mást is örökölt apjától, nem csak a szeme színét. Sara hamarosan rádöbben, egyetlen rosszabb dolog van annál, hogy az apád egy gyilkos: az, ha az apád megtudja, te ki vagy.  Néhány kérdés jobb, ha megválaszolatlanul marad. A "Végzetes örökség" egy összetett és lenyűgöző történet egy nőről, aki a gyökereit szeretné megismerni. Kérdés, hogy megéri-e...  Chevy Stevens páratlanul izgalmas a pszichológiai thrillereiben soha nem tudhatod mi lesz a következő lépés. Nemzetközi sikerkönyvei végre itt

Rachael Lippincott: Két lépés távolság | Könyvajánló

A regény elolvasását a 2019-es Olvasó tábor óta terveztem, azonban csak most sikerült elérnem oda, hogy kezembe vegyem a könyvet. A részlet, melyet korábban olvastam a könyvből, nagyon hamar megfogott, és felkeltette a kíváncsiságomat. A könyv elolvasása után pedig, most már epekedve várom, hogy a filmadaptációt is láthassam. Vajon vissza tudja adni a könyv által nyújtott érzelmeket? Nagyon kíváncsi vagyok! Ennek a gyönyörű szép szerelemnek a története, ahol egy betegség szab korlátokat,  teljesen meghatja az olvasókat. A könyv telis-tele van érzelmekkel, így esélytelen könnyek nélkül végig olvasni a regényt. Mikor elkezdtem olvasni Stella és Will történetét, sejtettem, hogy nagy hatással lesz rám, ellenben én sokkal több érzelmi löketben reménykedtem. A történet elolvasása után nem hagyott bennem akkora mély nyomot, mint vártam, de kellemes kikapcsolódást nyújtott. Úgy vélem ez amiatt lehet, hogy több sírásra készültem fel. Próbáltam a lelkemet felkészíteni a legrosszabbra, hog