Ugrás a fő tartalomra

Budai Lotti: Shirzan bosszúja - Ágyas és úrnő 2.


Egy kegyvesztett asszony az angol trón ellen

A Shirzan bosszújában folytatódnak Louise Elsfield kalandjai, akit az átélt tragédiák kétségbeesésbe taszítanak. Ám, egy titokzatos indiai férfi keze utána nyúl és visszahozza a fényre. Az asszony és a vonzó Azam herceg között szenvedélyes viszony veszi kezdetét, amit a herceg féltékeny felesége nem néz tétlenül. Louise végül a halál torkában ébred fel a szerelmes álomból, hogy visszatérjen a forrongó Angliába és bosszút álljon boldogtalansága okozóján. Főhősünk hamarosan a király hatalmának megdöntésére szövetkező nemesek oldalán találja magát. Újabb veszélyekbe és kalandokba sodoródik, s mindeközben bosszúja beteljesítése érdekében kénytelen lesz saját testét is fegyverként bevetni.

Budai Lotti hatalmas sikert aratott, A Borostyánszemű című romantikus regénye után most a 17. századi India császári háremébe, és a forradalmi Anglia cselszövésekkel teli napjaiba kalauzol. Páratlanul izgalmas és romantikus új könyvében könnyed, szórakoztató formában keveredik a fantázia és az a történelmi hitelesség. Történeteit a Facebookon tízezernél is több rajongó követi nap mint nap.


Értékelés


Azam herceg és Dzsahánzeb
A Shirzan szerelme című regény befejeztével nagyon izgatott voltam, türelmetlenül vártam a könyv folytatását. Hiszen az írónő zseniális befejezéssel zárta a történetet. Beindította a fantáziámat, számtalan lezárás eszembe jutott. De kíváncsi voltam az írónő gondolataira is. 

Az első részben Indiában kellett fájdalmas búcsút vennünk Louise-tól. Azonban a történetet szinte ott folytathatjuk, ahol abbahagytuk, mindössze 5 nap telt el a két regény közötti időszakban. Így az írónő nem hagy bennünk kételyeket. Minden kérdésünkre választ ad a történet előrehaladtával. 


Louise Elsfield
Engem mindig ámulatba ejtenek a történelmi regények. Hiszen varázslatos módon tudják a szerzők megeleveníteni a múltat, mintha csak ott lennénk, mintha mi is részese lettünk volna a történelemnek. Azonban Lottinak különösen hatalmas tehetsége van ehhez. Ugyanis amellett, hogy regényei történelmileg hitelesek, az alapul szolgáló események valóban megtörténtek, mégis egy lebilincselő, izgalmas fiktív történetet tud köré építeni.
Bámulatos, ahogyan bánik a szavakkal az írónő. Hiszen olvasás közben végig azt éreztem, hogy beültem egy időgépbe, és egészen a 17. századba repültem vissza. Sok regényre olvasás után úgy emlékszem vissza, mintha csak egy filmet láttam volna. Azonban ebben az esetben nem! A Shirzan bosszújára úgy gondolok vissza, mintha én is megéltem volna Louise oldalán a történéseket. 

Már az Ágyas és úrnő 1. részének olvasása közben megtapasztaltam, hogy egy nagyon izgalmas, fordulatos történet, melyben Shirzan életét ismerhetjük meg. Bár akkor még nem kaptam választ arra a kérdésemre, hogy miért is lett ő Shirzan.
Azonban a 2. részben csak fokozni tudta az írónő a kedélyeket. Izgalmasabb, kalandosabb lett sokkal mint az előző rész, mellyel a szerző túlszárnyalta elvárásaimat. Nem gondoltam volna, mikor a kezembe vettem a könyvet, hogy ekkora hatással lesz rám. Imádtam a történetet, beleszerettem a karakterekbe. Nagyon nehéz emiatt elengednem őket, annyira a szívembe zártam minden szereplőt.

Louise-nak a kalandjai során nem könnyű döntéseket kell meghoznia. Néha még én magam sem tudtam, mi lett volna a helyes. Azonban főszereplőnknek olyan küzdelmekkel is szembe kell néznie, amit nem sokan bírtak volna elviselni. Kitartása, elhivatottsága irigylésre méltó. Egy hihetetlenül erős női karakter, aki valóban megérdemelte a Shirzan nevet.
A másik kedvenc karakterem Azam herceg lett. Olyan odaadással, szenvedéllyel volt képes szeretni, melyről először nem is értettem, hogy volt képes lemondani Louise. Talán a herceg miatt, de az indiai részek a kedvenceim. Egy olyan világot mutat be a regény ezekben a jelenetekben, melyet nem mindenki tud a saját szemével látni, megtapasztalni. 

James Welham
Érzelmileg nagyon megindító a történet. Volt pillanat mikor teljesen összetört, és kilátástalannak láttam mindent. Féltem, hogy nem fogom bírni végig olvasni a regény. Azonban a történet előrehaladtával a lelkem minden apró darabját helyre rakta az írónő. Ezért is éreztem oly annyira kereknek a történetet.

Mikor már azt hinnénk, hogy a kedélyek, és a történések kezdenek lecsillapodni, minden kezd a normál kerékvágásba visszatérni, az írónő csavar egyet a történeten. Egy pillanatra sem hagyott minket unatkozni. Első mondattól az utolsóig imádtam, mivel teljesen magával ragadott. Fent tartotta végig az érdeklődésemet. Szórakoztatott, mégis a történelmet is jobban megismerhettem.

Shirzan története csodálatosan lezárult. Egy kerek történetet kaptam a regény befejeztével. Nem maradt bennem megválaszolatlan kérdés. Azonban az utolsó mondatig izgultam, hogy hogyan alakul a történet. Sok eshetőség megfordult a fejemben, számtalan végkimenetelt elképzeltem. Viszont az írónő így is meg tudott lepni.

Összességében egy csodálatos, kalandos történetet ismerhetünk meg, mely egy erős, harcos nő, Shirzan életének egy részét meséli el. Kihagyhatatlan, lebilincselő, lélegzetelállító. És még számtalan szóval tudnám illetni a sorozatot. Varázslatos utazást nyújtott a két regény, melyért hálás vagyok az írónőnek, hogy részese lehettem.


Köszönöm a kiadónak a recenziós példányt!

Kiadó: Álomgyár kiadó
Megjelenés: 2018.
Oldalszám: 439

A kedvet kaptál a regényhez, az alábbi linken Te is beszerezheted. 

A szerző további művei: (Kattints az értékelésért)

   


Idézetek


"A bosszú kétélű fegyver, amely gyakran azt is megsebzi, aki forgatja. Törődj hát bele a sorsodba, ne keseregj, ne hordozz magadban keserűséget."

"Ujjait az asszony hajába fúrta, és néhány pillanatig még elmélyedt a pillantásában, melynek színe ezúttal nem a borostyánra emlékeztetett; úgy szikrázott, akár a smaragd."

"A két, egymásba fonódó test násztánca egyre gyorsabbá és vadabbá vált, míg egyszer csak az asszony minden erejével a férfi testébe kapaszkodott, akár a iharos tengeren hánykolódó hajótörött az arra úszó fatörzsbe, s egész belsőjében remegve engedte át magát a legédesebb teljesség érzésének..."

"- (...) Aznap, amikor magadhoz hívtál, egy viharos tengeren hánykolódó hajótörött voltál, aki kis híján összezúzta magát az éles sziklákon... A karjaim közt megnyugvást találtál, menedéket. De én nem akarok a te mentőcsónakod lenni többé. Hanem egy kikötő, ahová végleg hazatérhetsz."

"- Látom a szemedben az erőt, a tüzet... Lángol, akár az oroszlán tekintete. A perzsák ősi népe harcos asszonyait a nőstény oroszlánról nevezte el. Shirzan... (...) Enged, hogy neked adjam ezt a nevet. (...) Légy az én nőstény oroszlánom... Légy az én harcos társam. Légy az én Shirzanom."

"Félelem és boldogság, vágyakozás és reménytelenség kétségbeesett szerelmi tánca volt ez, melyben két magányos lélek kereste párját, egy társat, egy sziklaszirtet, melyben megkapaszkodhatnak az élet viharos tengerén."

"Louise ismerte már annyira magát, hogy tudja, azon asszonyok közé tartozik, akiket hatalmas, lángoló szívvel teremtett az Úr, amely, ha szeret, bármire képes azért, akiért megdobbant."


Személyes élmény:
2018. 03. 29.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Milyen sorrendben érdemes olvasni Anne L. Green könyveit?

Sokszor felmerül az a kérdés számos könyvmolyban, hogy milyen sorrendben is vegyék kezükbe Anne L. Green regényeit. Ez a zavarodottság teljesen érthető, hiszen az írónőnek rengeteg könyve sorakozik már a polcokon. Ráadásul egy-egy karakter feltűnik más kötetekben is. Ez alapvetően nem lenne próbléma, ám ha van valamilyen apró utalás a "vendég" szereplő életére, akkor néhány esetben  talán spoileres lehet egyik könyv a másikra nézve.  Ezért úgy döntöttem, hogy készítek nektek egy Anne L. Green térképet. Mely segítséget nyújthat azoknak az olvasóknak, akik nehezen tudják eldönteni, melyik ALG regényt is vegyék elsőként a kezükbe. A térképet kiegészítettem az Álomgyár kiadónál kapható ajándék novellákkal is.  Melyik Anne L. Greent regényt olvassuk elsőnek? Nincs olyan regény, amelyikre azt mondanám, hogy ezzel KELL kezdeni. Hiszen nincsen kötelező sorrend. A térképen is látható majd, hogy melyik az a történet, melyből kiindulnak a szálak. A térkép megalkotását a meg

Chevy Stevens: Végzetes örökség

Mit kaphatsz egy gyilkos apától?  A 33 éves Sara Gallagher végre boldog. Antik bútorokat árusító kereskedése szárnyal, őt pedig eljegyezte egy fantasztikus férfi. Egy kérdés azonban nem hagyja nyugodni: vajon kik az igazi szülei? Sara felkészült, hogy megtudja.  Kiderül, édesanyja még most sem kíváncsi rá. Később arra is rájön, hogy a biológiai apja gyilkos, aki 40 éven át nőkre vadászott. Sarának Nadine, a terapeutája segít feldolgozni a borzalmakat, és azt, hogy talán mást is örökölt apjától, nem csak a szeme színét. Sara hamarosan rádöbben, egyetlen rosszabb dolog van annál, hogy az apád egy gyilkos: az, ha az apád megtudja, te ki vagy.  Néhány kérdés jobb, ha megválaszolatlanul marad. A "Végzetes örökség" egy összetett és lenyűgöző történet egy nőről, aki a gyökereit szeretné megismerni. Kérdés, hogy megéri-e...  Chevy Stevens páratlanul izgalmas a pszichológiai thrillereiben soha nem tudhatod mi lesz a következő lépés. Nemzetközi sikerkönyvei végre itt

Rachael Lippincott: Két lépés távolság | Könyvajánló

A regény elolvasását a 2019-es Olvasó tábor óta terveztem, azonban csak most sikerült elérnem oda, hogy kezembe vegyem a könyvet. A részlet, melyet korábban olvastam a könyvből, nagyon hamar megfogott, és felkeltette a kíváncsiságomat. A könyv elolvasása után pedig, most már epekedve várom, hogy a filmadaptációt is láthassam. Vajon vissza tudja adni a könyv által nyújtott érzelmeket? Nagyon kíváncsi vagyok! Ennek a gyönyörű szép szerelemnek a története, ahol egy betegség szab korlátokat,  teljesen meghatja az olvasókat. A könyv telis-tele van érzelmekkel, így esélytelen könnyek nélkül végig olvasni a regényt. Mikor elkezdtem olvasni Stella és Will történetét, sejtettem, hogy nagy hatással lesz rám, ellenben én sokkal több érzelmi löketben reménykedtem. A történet elolvasása után nem hagyott bennem akkora mély nyomot, mint vártam, de kellemes kikapcsolódást nyújtott. Úgy vélem ez amiatt lehet, hogy több sírásra készültem fel. Próbáltam a lelkemet felkészíteni a legrosszabbra, hog