Ugrás a fő tartalomra

R. Kelényi Angelika: Az ártatlan 3. - A párizsi nő



Nincs veszélyesebb egy féltékeny asszonyál...

1610 áprilisában Fabricius Flóra és szerelme, a jóképű, de cseppet sem makulátlan múltú Lorenzo Mariani Párizsba érkezik. 
Nem jószántukból utaznak, a biztos halál elől menekülnek a francia fővárosba.
Egy gyönyörű, nagyvilági hölgy segíti őket, akinek gyökerei a velencei Mariani házhoz kötődnek. 
Flóra hamarosan megismeri a féltékenység, és az asszonyi cselszövés legmélyebb bugyrait. 
Gyilkosság, vágy és gyűlölet kíséri minden léptét, és rájön, hogy még a Tuileriák palotájában sincs biztonságban. 

R. Kelényi Angelika, Terézanyu-díjas írónő 17. század elején játszódó regénye kalandos, izgalmas, és vérfagyasztó történetet mesél el, mely szokás szerint nem nélkülözi a romantikát, a cselszövést és a korhű történelmi hátteret sem.


Értékelés




Nagyon izgatottan vártam Mariani és Flóra kalandjának folytatását, hiszen a trilógia első két része teljesen levett a lábamról. Mivel izgalmas, fordulatos és kalandos regénysorozat. Beleszerettem a történetbe, és a karakterekbe. Nagyon nehéz volt kibírni azt az időszakot, míg vártam a folytatásra. Hiszen az írónő zseniálisan zárta le a második kötetet, kíváncsiságot keltett az olvasóban a folytatást illetően.


Az előző részben Velencében kellett elválnunk szeretett szereplőinktől, épp egy zűrős helyzetből menekülve. Azonban a harmadik kötetben is innen indulnak útnak, így nem marad bennünk semmilyen kétely, kérdés, teljes képet kapunk a történtekről.
Számos új, és karakteres jellemmel rendelkező szereplővel ismerkedhetünk meg Franciaországban. Akik viszont nem mindig a valós arcukat mutatják. Nem könnyű felismerni, ki az ki őszintén, segítőszándékkal közeledik, vagy valamilyen önös cél érdekében. De vajon Flóráéknak mennyire sikerül kiismerniük az útjukba kerülőket? 

A trilógia ezen kötetét sokkal másabbnak éreztem, az előző kettőhöz képes. Hiszen míg eddig a kaland, egy rejtély megoldása kapta csak a főszerepet, és az érzelmek csak titkon, gondolatok formájában jelentek meg, addig a 3. részben erőteljesen alakot ölt.
Sokkal érzékibb lett a regény. Azonban az eddigiekhez megszokottan, kalandos, izgalmas és fordulatos történet.

Lebilincselően szőtte a szálakat, bonyolította az eseményeket az írónő. Nem vitt semmit túlzásba, nem volt meseszerű. Korhűen jelenítette meg a helyszíneket, mely által teljesen megelevenedett a történet, akárcsak egy filmet láttam volna. Hihetetlenül magával ragadott! Letehetetlen, csodálatos sorozat!

Az eddigi kötetekben Flóra szemszögéből olvashattuk a történeteket, azonban most ezen is változtatott kicsit a szerző. Hiszen most Mariani gondolataiba is beleláthatunk. Mely a cselekményt figyelembe véve, elengedhetetlen. Azonban így, az eddig érzelemmentesnek ismert Mariani, feltárhatja előttünk mit gondolt arról a lányról, akit minden bajtól próbál megóvni. Vajon tényleg nem érez iránta semmit? Esetleg felelősségtudatból lenne vele? Vagy épp magának sem meri bevallani érzéseit?
Bármi is legyen a választ, én személy szerint nagyon örülök neki, hogy beleláttam a fejébe, a szemével láthattam a világot. Szerintem egy női olvasó számára, mindig izgalmas férfi szemszögből megismerni a történetet.

Az írónő a humorát megőrizte a 3. részre is. Ennek köszönhetően jóízűen nevethettem is a történet egyes részein. Imádom Mariani pimasz természetét, ahogyan Flórát próbálja felidegesíteni.

"- Nem! Nem érdekel a korábbi szerelmi életed! Van nő ezen a földön, aki nem beléd szerelmes? - húztam el a számat.
 - Bizonyára van... hisz nem találkozhattam minddel, ahhoz még fiatal vagyok... - bólogatott fölényesen, azzal az önelégült képpel, amit már olyan jól ismertem."

Azonban nincs olyan olvasó szerintem, akit ne ríkatna meg a regény. Olvasás közben minden fájdalmat, veszteséget átéreztem, amin Flóra keresztül ment. Mélyen megérintetett a történet. Egy érzelmi hullámvasutat alkotott meg számunkra a szerző.


Összességében csodálatos lezárása lett ezzel a résszel a trilógiának. Gyönyörű történet, mely humoros, izgalmas, fordulatos. Számomra egy élmény volt, mind megismerni Mariani és Flóra életét, mind átélni a lenyűgöző kalandokat.  Hálás vagyok érte, hogy részese lehettem.
Az epilógusnak köszönhetően semmilyen kérdés, üresség nem maradt bennem. Minden lehetséges kérdésre választ ad nekünk az írónő. Így, bár nagyon nehezen, de nyugodt szívvel búcsúzhatunk kedvenceinktől.



Köszönöm a kiadónak a recenziós példányt!

Kiadó: Álomgyár kiadó
Oldalszám: 448
Megjelenés: 2018.

Kedvenc idézetek: 


"Gyűlöltem, hogy nem én irányítom a sorsomat, gyűlöltem, hogy nincs beleszólásom abba, mit, mikor és hogyan teszek."

"Már értettem, miért dobnak el mindent, miért vállalják akár a halált is, miért válnak féltékeny fúriává a szerelmes asszonyok, ha veszélyben érzik a boldogságukat. Éppen úgy éreztem magam, mint bármely más nő, akit megbabonázott egy férfi érintése. Már tudtam, mit jelent a szerelem."

"Éreztem, hogy ismét egy titokba botlottam. Egy titokba, amire semmi szükségem nincsen. Megborzongtam a gondolattól, hogy megint valamiféle rejtély vesz körül, valami sötét ügy, melyről nekem nem lenne szabad tudnom, (...)"

"Azt akartam, hogy mellettem legyen. Érezni akartam a teste melegét és az illatát. Akkor voltam nyugodt, ha ott szuszogott néhány hüvelykre tőlem, és is akkor tudtam a legmélyebben aludni."

"-Szeretlek. Magamnak sem akartam bevallani, de annyira szeretlek, mint még soha senkit. Jobban szeretlek önmagamnál. Nélküled semmi értelme semminek."


Ha kedvet kaptál a könyvhöz, és szeretnél Te is részese lenni az élménynek, itt megrendelheted!

A regény előzménye: (Kattints az értékelésért!)

   


Személyes élmény: 
2018. 03. 29.








Megjegyzések

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Milyen sorrendben érdemes olvasni Anne L. Green könyveit?

Sokszor felmerül az a kérdés számos könyvmolyban, hogy milyen sorrendben is vegyék kezükbe Anne L. Green regényeit. Ez a zavarodottság teljesen érthető, hiszen az írónőnek rengeteg könyve sorakozik már a polcokon. Ráadásul egy-egy karakter feltűnik más kötetekben is. Ez alapvetően nem lenne próbléma, ám ha van valamilyen apró utalás a "vendég" szereplő életére, akkor néhány esetben  talán spoileres lehet egyik könyv a másikra nézve.  Ezért úgy döntöttem, hogy készítek nektek egy Anne L. Green térképet. Mely segítséget nyújthat azoknak az olvasóknak, akik nehezen tudják eldönteni, melyik ALG regényt is vegyék elsőként a kezükbe. A térképet kiegészítettem az Álomgyár kiadónál kapható ajándék novellákkal is.  Melyik Anne L. Greent regényt olvassuk elsőnek? Nincs olyan regény, amelyikre azt mondanám, hogy ezzel KELL kezdeni. Hiszen nincsen kötelező sorrend. A térképen is látható majd, hogy melyik az a történet, melyből kiindulnak a szálak. A térkép megalkotását a meg

Chevy Stevens: Végzetes örökség

Mit kaphatsz egy gyilkos apától?  A 33 éves Sara Gallagher végre boldog. Antik bútorokat árusító kereskedése szárnyal, őt pedig eljegyezte egy fantasztikus férfi. Egy kérdés azonban nem hagyja nyugodni: vajon kik az igazi szülei? Sara felkészült, hogy megtudja.  Kiderül, édesanyja még most sem kíváncsi rá. Később arra is rájön, hogy a biológiai apja gyilkos, aki 40 éven át nőkre vadászott. Sarának Nadine, a terapeutája segít feldolgozni a borzalmakat, és azt, hogy talán mást is örökölt apjától, nem csak a szeme színét. Sara hamarosan rádöbben, egyetlen rosszabb dolog van annál, hogy az apád egy gyilkos: az, ha az apád megtudja, te ki vagy.  Néhány kérdés jobb, ha megválaszolatlanul marad. A "Végzetes örökség" egy összetett és lenyűgöző történet egy nőről, aki a gyökereit szeretné megismerni. Kérdés, hogy megéri-e...  Chevy Stevens páratlanul izgalmas a pszichológiai thrillereiben soha nem tudhatod mi lesz a következő lépés. Nemzetközi sikerkönyvei végre itt

Rachael Lippincott: Két lépés távolság | Könyvajánló

A regény elolvasását a 2019-es Olvasó tábor óta terveztem, azonban csak most sikerült elérnem oda, hogy kezembe vegyem a könyvet. A részlet, melyet korábban olvastam a könyvből, nagyon hamar megfogott, és felkeltette a kíváncsiságomat. A könyv elolvasása után pedig, most már epekedve várom, hogy a filmadaptációt is láthassam. Vajon vissza tudja adni a könyv által nyújtott érzelmeket? Nagyon kíváncsi vagyok! Ennek a gyönyörű szép szerelemnek a története, ahol egy betegség szab korlátokat,  teljesen meghatja az olvasókat. A könyv telis-tele van érzelmekkel, így esélytelen könnyek nélkül végig olvasni a regényt. Mikor elkezdtem olvasni Stella és Will történetét, sejtettem, hogy nagy hatással lesz rám, ellenben én sokkal több érzelmi löketben reménykedtem. A történet elolvasása után nem hagyott bennem akkora mély nyomot, mint vártam, de kellemes kikapcsolódást nyújtott. Úgy vélem ez amiatt lehet, hogy több sírásra készültem fel. Próbáltam a lelkemet felkészíteni a legrosszabbra, hog