Ugrás a fő tartalomra

Csabai Márk: Határtalanok


"Ha az életed a tét, menekülsz vagy harcolsz?

Csatai Csaba, a másodosztályú gengszter évek óta a hírhedt Bobrov család szolgálatában tevékenykedik a budapesti éjszakában. Csaba elkövette élete legnagyobb hibáját: titkosnak szánt románcba keveredett főnöke lányával. Ezért a keményebb időket is megélt egykori maffiózó nagyágyú, az öreg Bobrov Csabáért küldi embereit, aki gyorsan főnöke gyóntatószékében találja magát Tádé nevű barátjával együtt. Az ügy hamar váratlan fordulatot vesz, amikor kiderül, hogy mégsem a légyott miatt akarják elszámoltatni.
Vajon hogy kerül a képbe Pacal, az autónepper, Kugli, a kalugai pofozógép, és Alaa, az illegális bevándorló? És mi köze mindehhez Csabának és Bobrovnak?
Számtalan kihívás során az élet különös lapokat oszt főhősünknek, aki belekeveredik az embercsempészetbe. Mindenki kifordul magából és leveti az álarcát. Csaba ráébred, hogy mindenki másért akar bejutni Európába. Van, aki a megélhetésért; van, aki el akar pusztítani mindent; és van, aki a családja után jött. Hamar világos lesz számára, hogy Magyarország Európa kapuja és a terroristák már köztünk járnak. A kérdés az, hogy időben felismerjük-e őket és meg lehet-e akadályozni Budapestről egy németországi merényletet.
Csabai Márk, a gyorsan kultuszkönyvekké vált "budapesti csibész" sorozat és a nagy sikert aratott Hatlövetű című regény szerzője újra egy lebilincselő izgalmakkal teli, ízig-vérig életszagú, a tőle megszokott szarkazmussal tarkított történetet hozott olvasói számára."



Az írótól még nem olvastam egy könyvet sem, így nagyon kíváncsian vártam, hogy milyen lesz a legújabb regénye, a Határtalanok. Teljesen elbűvölt. Olyan volt, mintha a regény megszólított volna engem (szó szerint). A történetet Csatai Csaba meséli el nekünk, viszont a regény olvasása közben úgy érezzük, mintha Csaba velünk szemben ülne, és elmesélné a történetét, néha csak nekünk, az olvasónak címezve egy-egy mondatot.

Ehhez a könyvhöz hasonlót még nem olvastam. A mondatok megfogalmazás, a stílusa annyira illett a cselekményhez, szereplőkhöz, hogy ezáltal sokkal jobban bele tudtam magam élni. Olykor már felmerült bennem a kérdés, a szerző vajon, hogyan tud ennyi beleéléssel írni. Két lehetőség van: vagy maga az író is átélte, vagy hatalmas kutatómunka áll a regény mögött. Hát bízom benne, hogy az utóbbi lesz.
"A lépcső sárgás műgyanta borítása lassan rubinvörösre színeződött. Ha már a fickó nem talált menekülőutat magának, a vére annál inkább."

Nagyszerűen felépített, összeszedett történet volt. Magával ragadja teljesen az olvasót. A szerző mesterien szőtte a szálakat. Tele volt a történet izgalmas és váratlan fordulatokkal, melyek arra késztettek, hogy ne hagyjam abba, még csak véletlenül se tegyem le a könyvet. Bár a második száz oldalnál kicsit számomra belassult a cselekmény. Azonban ami utána következet, az überelt mindent. Olyan mértékű izgalmat kapunk, hogy néha már levegőt se vettem. Mondhatni szó szerint lélegzetelállító könyv lett. Mikor már azt hinnénk olvasás közben, hogy tudjuk mi fog következni, az író csavar egyet rajta, és más irányba vezeti a történetet. Legjobban a befejezés tetszett, váratlan, lebilincselő és bravúros.

A szereplők nagyon kedvelhetőek. Bár nehéz velük azonosulni, de ez betudható a cselekménynek. Hiszen ki akarna egy bűnözőhöz hasonlítani. Minden szereplője jól illik a történethez, karakterük nagyon zseniálisak lettek. A regényből kedvenc szereplőm Csaba lett, és nem azért mert ő a főszereplő. Annak ellenére, hogy rossz útra tévedt élete hajnalán, még érezni lehet benne a jóságot. Emiatt kicsit közelebb éreztem magamhoz, mint a többieket.
"Tudtam, innét már nincs visszaút."


A történetet ha időben el kellene helyeznem, a jelenbe tenném. Teljesen beleillik a mostani világba. Néha még úgy is éreztem, hogy utal is rá a szerző, hiszen mai világ problémái is megjelentek. Nagyon megragadott a könyv azon mondanivalója, hogy semmi nem az, aminek látszik. Akármennyire is azt hisszük, hogy ismerjük a másikat, tudunk mindent róla, épp annyira lehet az ellenkezője is. A regénybe megjelenik az emberi manipuláció problematikája is. Jól szemlélteti azt, hogy ha valakinek szüksége van a valamire, a célja elérésében bármire képes lehet, akár a másik jószívűségét, hiszékenységét is képes kihasználni.
Izgalmak hiányában egyáltalán nem szenvedünk olvasás közben. Viszont szerencsére a humor is helyet kapott a regényben. Így oldottabbá válik a sztori. Hiszen attól jó egy krimi ha sokat izgulunk, viszont szerintem sokkal jobban közelebb kerülhet hozzánk egy könyv, ha nevetni is tudunk azért rajta.

"-Csúnya? - kérdezte, és megpróbálta kihúzni magából a tőrt. (...)

-Nem, nem vészes -  hazudtam. Azon gondolkodtam, hogy ha a vállából kiálló kést nem tudjuk kihúzni, majd a kabátokat akasztunk rá. Fogasnak jó lesz."

Borító:

Nagyon szeretem, mikor magyar író magyar helyszínt választ a történetéhez. Ez esetben Budapesten játszódik a sztori, ami a borítón is megjelenik a Parlament által. A képen még megjelenik Csaba (szerintem ő lehet). Az, hogy nem látjuk teljes egészében a férfit, csak sötéten, sejtelmesen, sokkal jobban illik a regényhez. Hiszen a bűnözők is a sötétben bújnak meg. Az "Isten tervez, ember csempész" alcím nagyon ötletes lett. Hiszen egy közmondást alakítottak át, kissé a történethez igazítva, ami igazán hangzatos lett. A színek kellőképpen harmonizálnak egymással. Hihetetlenül illik a történethez.

Összegezve:

Magával ragadott teljesen a regény, élvezett volt olvasni. Az izgalmas és fordulatos a történet, emiatt fenntartotta a figyelmemet végig. A könyv stílusa miatt teljesen áttudtam élni a sztorit. Hiszen az író olyan átéléssel meséli el Csaba által a történetet, hogy kissé úgy éreztem részese vagyok a történéseknek. Karakterek szimpatikusak, de azonosulni velük nehéz, az életvitelük miatt. Tipikus olyan regény, melynél olvasás közben ha azt mondjuk, "na jó még egy fejezet", azt vesszük észre, már el is olvastuk. A kiszámíthatatlanság és a meglepő fordulatok miatt, letehetetlen a könyv. Bár nem olvastam az író korábbi könyveit, de ezek után biztos el fogom. Vétek kihagyni ezt a regényt.



Köszönöm az Álomgyár Kiadónak a recenziós példányt!


Ha tetszett az értékelés, kedveld a Facebook oldalam, hogy hamarabb értesülj a legfrissebb könyvekről! Nikii Blog - Facebook

Kiadó: Álomgyár Kiadó
Megjelenés: 2017.

A könyv előrendelhető itt.

Személyes élmény:


2017.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Milyen sorrendben érdemes olvasni Anne L. Green könyveit?

Sokszor felmerül az a kérdés számos könyvmolyban, hogy milyen sorrendben is vegyék kezükbe Anne L. Green regényeit. Ez a zavarodottság teljesen érthető, hiszen az írónőnek rengeteg könyve sorakozik már a polcokon. Ráadásul egy-egy karakter feltűnik más kötetekben is. Ez alapvetően nem lenne próbléma, ám ha van valamilyen apró utalás a "vendég" szereplő életére, akkor néhány esetben  talán spoileres lehet egyik könyv a másikra nézve.  Ezért úgy döntöttem, hogy készítek nektek egy Anne L. Green térképet. Mely segítséget nyújthat azoknak az olvasóknak, akik nehezen tudják eldönteni, melyik ALG regényt is vegyék elsőként a kezükbe. A térképet kiegészítettem az Álomgyár kiadónál kapható ajándék novellákkal is.  Melyik Anne L. Greent regényt olvassuk elsőnek? Nincs olyan regény, amelyikre azt mondanám, hogy ezzel KELL kezdeni. Hiszen nincsen kötelező sorrend. A térképen is látható majd, hogy melyik az a történet, melyből kiindulnak a szálak. A térkép megalkotását a meg

Chevy Stevens: Végzetes örökség

Mit kaphatsz egy gyilkos apától?  A 33 éves Sara Gallagher végre boldog. Antik bútorokat árusító kereskedése szárnyal, őt pedig eljegyezte egy fantasztikus férfi. Egy kérdés azonban nem hagyja nyugodni: vajon kik az igazi szülei? Sara felkészült, hogy megtudja.  Kiderül, édesanyja még most sem kíváncsi rá. Később arra is rájön, hogy a biológiai apja gyilkos, aki 40 éven át nőkre vadászott. Sarának Nadine, a terapeutája segít feldolgozni a borzalmakat, és azt, hogy talán mást is örökölt apjától, nem csak a szeme színét. Sara hamarosan rádöbben, egyetlen rosszabb dolog van annál, hogy az apád egy gyilkos: az, ha az apád megtudja, te ki vagy.  Néhány kérdés jobb, ha megválaszolatlanul marad. A "Végzetes örökség" egy összetett és lenyűgöző történet egy nőről, aki a gyökereit szeretné megismerni. Kérdés, hogy megéri-e...  Chevy Stevens páratlanul izgalmas a pszichológiai thrillereiben soha nem tudhatod mi lesz a következő lépés. Nemzetközi sikerkönyvei végre itt

Rachael Lippincott: Két lépés távolság | Könyvajánló

A regény elolvasását a 2019-es Olvasó tábor óta terveztem, azonban csak most sikerült elérnem oda, hogy kezembe vegyem a könyvet. A részlet, melyet korábban olvastam a könyvből, nagyon hamar megfogott, és felkeltette a kíváncsiságomat. A könyv elolvasása után pedig, most már epekedve várom, hogy a filmadaptációt is láthassam. Vajon vissza tudja adni a könyv által nyújtott érzelmeket? Nagyon kíváncsi vagyok! Ennek a gyönyörű szép szerelemnek a története, ahol egy betegség szab korlátokat,  teljesen meghatja az olvasókat. A könyv telis-tele van érzelmekkel, így esélytelen könnyek nélkül végig olvasni a regényt. Mikor elkezdtem olvasni Stella és Will történetét, sejtettem, hogy nagy hatással lesz rám, ellenben én sokkal több érzelmi löketben reménykedtem. A történet elolvasása után nem hagyott bennem akkora mély nyomot, mint vártam, de kellemes kikapcsolódást nyújtott. Úgy vélem ez amiatt lehet, hogy több sírásra készültem fel. Próbáltam a lelkemet felkészíteni a legrosszabbra, hog