Ugrás a fő tartalomra

Carrie Cooper: A szemtanú - Lili Green-sorozat 1. rész


Ki ne várná repesve, hogy beteljesíthesse gyermekkori vágyát?
Hogy kiszakadva a hétköznapok egyhangúságából végre nekivághasson egy kalandos világ körüli útnak?
Lili Green izgatottan készül a régóta szervezett utazásra. Összekészített csomagokkal és új élmények reményével vág bele az indulás előtti utolsó munkanapjába. Ám egy pillanat alatt minden a feje tetejére áll, amikor Lili egy bűncselekmény szemtanújává válik, és ezáltal egy bérgyilkos céltáblájának közepére kerül. A teljesen félresiklott utazás pedig immár nem a szép emlékek gyűjtéséről, hanem az életben maradásról szól.
Carrie Cooper kalanddal, érzelemmel, humorral és váratlan fordulatokkal teli története során végigizgulhatjuk, hogy egy teljesen hétköznapi lány mit tesz olyan cseppet sem mindennapi helyzetek sodrásában, amelyek végérvényesen megváltoztatják az életét.


Carrie Cooper zseniális könyvet alkotott. Ez volt az első regény, amit a szerzőtől olvastam, de ezek után biztos nem az utolsó. Imádtam a könyvének minden egyes részét. Az írónő a regény teljes egészén fenntartotta a figyelmem. Izgalmas és lehengerlő történet, amit minden krimikedvelőnek kötelező elolvasnia. Az elejétől a végéig jól összeszedett a történet, nincsenek felesleges részek benne. Érezhető a cselekményen, hogy átgondolt, felépítése is nagyszerű, logikusan követik egymást az események. 

Nagyon rég volt szerencsém krimit olvasni, és a sok romantikus regény után tökéletes kikapcsolódás volt számomra. Bár néhány része a könyvnek olyan erősen hatott rám, hogy még álmomba is visszaköszönt egyes fejezetek akcióelemei.  
A könyv kezdetben 3 szálon fut, viszont nagyon hamar találkoznak, és beindul a történet. Nagyon tetszett benne, hogy az írónő nem húzta felesleges részekkel a cselekményt (csakhogy növelje a lapszámot). Tartalmas és izgalmas lett. Végig izgultam olvasás közben, hogy vajon hogyan alakul majd Lili sorsa. Számomra nagyon kedvelhető karaktert alkotott meg a szerző. Nem egy olyan tipikus lányt kapunk, aki az akciójeleneteknél visítozik egy férfi segítségéért, várva, hogy majd mindenki megold körülötte minden problémát. Hanem egy igazi kemény csaj jelenik meg Lili Green személyében. Talpraesett, határozott és bármilyen helyzetben feltalálja magát. Bár azt meg kell jegyeznem, hogy van érzéke ahhoz, hogy minden bajba "beletenyereljen". 
Lilinek valahogy mindig sikerül magát olyan helyzetbe keverni, hogy még a képzett ügynökök is csak nehezen tudják megfejteni, hogyan is mászhatnának ki az adott vészhelyzetből. Izgalmas volt követni, hogy vajon a lány milyen újabb slamasztikába keveri saját magát, természetesen tudta nélkül. Szerencsére ezek a részek egyáltalán nem voltak kiszámíthatóak. Sose tudtam, hogy a szerző most, hogyan is folytatja tovább, ezzel fenntartva az olvasó figyelmét. 
"Most aztán megkapta a kalandot, amire vágyott: egy nap leforgása alatt kétszer akarták lepuffantani, meg akarták fojtani, és ráadásként még jól össze is zúzták. Ennyi még James Bondnak is sok lenne!"
A szerző játszott az érzelmeimmel! Nevettem, izgultam, féltem. A párbeszédek nagyon jók lettek, sokszor meg is nevettettek. Azonban Lili sorsa miatt nagyon aggódtam. Annyira megkedveltem a könyv elején, hogy már nem csak az ügynökök féltették, hanem én is. Mindig az járt a fejembe olvasás közben, hogy "Lili kalandjai itt még biztos nem érhetnek véget.".
A befejezés lett a kedvenc részem. Elsősorban amiatt mert ott értek a legváratlanabb részek. Kezdve azzal, mikor már úgy gondoltam, hogy minden megoldódott, és már csak pár oldal van hátra, amiben lezáródik a történet, az írónő még csavart egyet a történeten, nehogy nyugodtak maradjunk. Nem is számítottam volna ilyen befejezésre. Azt, hogy másodsorban miért lett a kedvencem, sajnos nem mondhatom el, mert erősen spoilereznék. Amit egyáltalán nem szeretnék, hiszen nektek is csak akkor lesz hatalmas élmény, ha erre ti magatok jöttök rá.

A történetet nem mondanám se könnyednek, se pedig nehéz olvasmánynak. A kettő között van valahol ez a regény. Nincs túlbonyolítva a cselekmény, jól követhető. Egyszer sem vesztettem el a fonalat, még akkor sem, mikor igazán gyorsan történetek az események. Ez is a jó felépítésnek köszönhető. A neveket hamar meg lehet jegyezni, hiszen még az angolul nem tudok is könnyen ki tudják ejteni. Szerintem ez egy nagy előny egy könyvnél, hiszen ha nehéz nevek vannak benne, jóval később, emlékszünk majd a szereplőkre, hogy milyenek is voltak, de hogy hogyan is hívták őket fogalmunk se lesz.
"Otthon messziről elkerülte az ilyen önimádó, beképzelt alakokat, de itt nem nagyon volt merre kerülgetni."
Szerencsére attól nem kell félnünk, hogy a szerelem nem lesz ebben a könyvben jelen. Bár nem olyan szinten, mint vártam, és nem úgy. Bár ez inkább az én hibám, mert rossz szokásomhoz híven, megint nem olvastam el a fülszöget, csak borító alapján választottam. De nem bántam meg. Ettől még izgalmasabb lett nekem a történet. Hiszen így egyáltalán nem tudtam mire számítsak, mi lesz a könyvben. De így elolvasás után, belátom, sokkal jobbat kaptam, mint amire készültem. Tökéletesen illett a cselekményhez. Egyáltalán nem érződik, hogy bele lenne erőltetve a történetbe. A cselekmény elengedhetetlen része, de mégse a főrész. Hiszen mégiscsak egy krimiről van szó. A szerzőnek sikerült megtalálnia a kellő mennyiséget ezen a téren is.
"A férfi közelségére azonnal reagált a teste, és egyre gyorsabban kezdte venni a levegőt, hogy lépést tudjon tartani a szíve dübörgő zakatolásával. ... Végképp darabokra tört az ellenállása, ... ,és leheletfinoman megcsókolta a nyakát."


Borító:

Nagyon jól illik a történethez. Megjelenik rajta Lili, aki a reptéren a nagy útjára indul bőrönddel a kezében. Olyan érzés, mintha a történetből egy pillanatot megörökítettek volna kép formájában. A színek jól harmonizálnak egymással. Mikor ránézek, számomra megnyugtató érzést sugároz. Elég vicces, hogy a borító számomra nyugalmat jelképez, miközben a tartalom tele van izgalommal és bűnözéssel. De mégse tudnám emiatt azt mondani, hogy nem passzolnak.

Összegezve:

A szerző egy nagyszerű könyvet alkotott. Élvezet minden sora. Izgalmas, ahogy az egy krimihez illő. Sokan lebecsmérelik a magyar szerzőket, de Carrie Cooper is ezzel a könyvével bebizonyította, hogy a magyar írók is tudnak lehengerlő történetet kiadni a kezükből. Váratlan fordulatokkal teli, lebilincselő történet, amit egy élmény elolvasni. Alig várom, hogy Lili Green újabb történeteiről olvashassak. (Leginkább amiatt a rész miatt izgulok, hogy hogyan folytatódik, amit spoiler veszély miatt nem mondhattam el.) Ha egyszóval kellene értékelnem : Imádtam! Vétek kihagyni ezt a könyvet!

⭐⭐⭐⭐⭐

Ha tetszett az értékelés, kedveld a Facebook oldalam, hogy hamarabb értesülj a legfrissebb könyvekről! Nikii Blog - Facebook

Kiadó: Álomgyár Kiadó
Megjelenés: 2016

A könyv beszerezhető itt.

A könyv folytatása:

Ügynök tűsarkúban - Lili Green-sorozat 2. rész

Megjelenés: 2017.








Személyes élmény:
2017.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Milyen sorrendben érdemes olvasni Anne L. Green könyveit?

Sokszor felmerül az a kérdés számos könyvmolyban, hogy milyen sorrendben is vegyék kezükbe Anne L. Green regényeit. Ez a zavarodottság teljesen érthető, hiszen az írónőnek rengeteg könyve sorakozik már a polcokon. Ráadásul egy-egy karakter feltűnik más kötetekben is. Ez alapvetően nem lenne próbléma, ám ha van valamilyen apró utalás a "vendég" szereplő életére, akkor néhány esetben  talán spoileres lehet egyik könyv a másikra nézve.  Ezért úgy döntöttem, hogy készítek nektek egy Anne L. Green térképet. Mely segítséget nyújthat azoknak az olvasóknak, akik nehezen tudják eldönteni, melyik ALG regényt is vegyék elsőként a kezükbe. A térképet kiegészítettem az Álomgyár kiadónál kapható ajándék novellákkal is.  Melyik Anne L. Greent regényt olvassuk elsőnek? Nincs olyan regény, amelyikre azt mondanám, hogy ezzel KELL kezdeni. Hiszen nincsen kötelező sorrend. A térképen is látható majd, hogy melyik az a történet, melyből kiindulnak a szálak. A térkép megalkotását a meg

Chevy Stevens: Végzetes örökség

Mit kaphatsz egy gyilkos apától?  A 33 éves Sara Gallagher végre boldog. Antik bútorokat árusító kereskedése szárnyal, őt pedig eljegyezte egy fantasztikus férfi. Egy kérdés azonban nem hagyja nyugodni: vajon kik az igazi szülei? Sara felkészült, hogy megtudja.  Kiderül, édesanyja még most sem kíváncsi rá. Később arra is rájön, hogy a biológiai apja gyilkos, aki 40 éven át nőkre vadászott. Sarának Nadine, a terapeutája segít feldolgozni a borzalmakat, és azt, hogy talán mást is örökölt apjától, nem csak a szeme színét. Sara hamarosan rádöbben, egyetlen rosszabb dolog van annál, hogy az apád egy gyilkos: az, ha az apád megtudja, te ki vagy.  Néhány kérdés jobb, ha megválaszolatlanul marad. A "Végzetes örökség" egy összetett és lenyűgöző történet egy nőről, aki a gyökereit szeretné megismerni. Kérdés, hogy megéri-e...  Chevy Stevens páratlanul izgalmas a pszichológiai thrillereiben soha nem tudhatod mi lesz a következő lépés. Nemzetközi sikerkönyvei végre itt

Rachael Lippincott: Két lépés távolság | Könyvajánló

A regény elolvasását a 2019-es Olvasó tábor óta terveztem, azonban csak most sikerült elérnem oda, hogy kezembe vegyem a könyvet. A részlet, melyet korábban olvastam a könyvből, nagyon hamar megfogott, és felkeltette a kíváncsiságomat. A könyv elolvasása után pedig, most már epekedve várom, hogy a filmadaptációt is láthassam. Vajon vissza tudja adni a könyv által nyújtott érzelmeket? Nagyon kíváncsi vagyok! Ennek a gyönyörű szép szerelemnek a története, ahol egy betegség szab korlátokat,  teljesen meghatja az olvasókat. A könyv telis-tele van érzelmekkel, így esélytelen könnyek nélkül végig olvasni a regényt. Mikor elkezdtem olvasni Stella és Will történetét, sejtettem, hogy nagy hatással lesz rám, ellenben én sokkal több érzelmi löketben reménykedtem. A történet elolvasása után nem hagyott bennem akkora mély nyomot, mint vártam, de kellemes kikapcsolódást nyújtott. Úgy vélem ez amiatt lehet, hogy több sírásra készültem fel. Próbáltam a lelkemet felkészíteni a legrosszabbra, hog